***********************************************************************
*****************************************************************
**************************************************************************
************************************************************************
*****************************************************************************
********************************************************************************
***********************************************************************
*****************************************************************************
***************************************************************
****************************************************************************
******************************************************************************
********************************************************************************
***************************************************
Ací vos deixe les divisions
Ací vos deixe les correccions de les
últimes divisions que ferem.
Agenda de hui: 6 d'abril de 2020
Continuem amb les fraccions.
Posem el títol a la llibreta.
COMPARACIÓ DE FRACCIONS.
Fixeu-se bé, per comparar fraccions
que tenen el mateix denominador (o siga ,
que tenen el número de baix igual), hem
de fixar-se en el numerador ( el número
de dalt).
La fracció més gran és la que té el
numerador més gran.
A continuació copiarem la següent imatge.
Posem el títol.
PART D'UNA COL.LECCIÓ.
quants periquitos són d'un color o d'altre.
Tenim 8 periquitos (denominador) i d'eixos
periquitos 3 són blaus (numerador) i 5 són
verds (denominador).
Per últim ací us deixe un altra fitxa de
divisions.
****************************************************
Agenda de hui: 3 d'abril de 2020
Ací vos deixe les correccions de les divisions
comproveu que tal han eixit.
***************************************************
Dilluns 30 de març de 2020
Mate: entrar al llibre digital, no sé si tots i
totes heu practicat amb les fraccions.
Ara es el moment de fer fraccions. Heu de
fer tots els exercicis del tema al llibre digital.
Ara es el moment de fer fraccions. Heu de
fer tots els exercicis del tema al llibre digital.
A
la llibreta anem a escriure el títol del
tema.
LES FRACCIONS
Ja
sabeu lletres dobles pintades,boniques,
totes del mateix tamany…
Després
anem a dibuixar les fraccions
que apareixen a aquesta pàgina.
Utilitzeu el
regle i els colors. Poseu baix
de cada dibuix com s’escriu la seua
fracció.
Fixeu-se
be. El número de parts de la
fracció s’escriu baix. I el número de
trossos que
estan pintats s’escriu dalt.
Ara fem el títol, recordeu deixar-se un parell
de la línies en blanc.
TERMES DE LES FRACCIONS
A continuació escriurem com s’anomen el
número
de dalt i el número de baix.
Com sabeu cada número que apareix en
una
operació té un nom.
Escrivim el títol
ESCRIVIM I LLEGIM FRACCIONS
Per últim Anem a copiar com s'escriuen i
com es lligen les fraccions.
Observeu la part de baix es llig que els
números ordinals. cinquens, sisens, huitens...
És molt fàcil!!!
Segur que esteu fent-ho fenomenal!!!
Vos deixe les correccions de les divisions de
la setmana passada perquè pugau comprovar
com han eixit.
Recordeu que podeu entrar sempre que
vullgau als jocs de mate del nostre blog.
vullgau als jocs de mate del nostre blog.
**************************************************
Agenda de hui:
Dimarts 23 de març de 2020
Mate: entrar al llibre digital, buscar el tema de
les fraccions i investigar com funciona cada
coseta del llibre, com passem de pàgina, com
trie una activitat, com la resolc, com
comprove si és correcta o incorrecta la
resposta...
practiqueu al llarg de la setmana.
Hi ha sis activitats matemàtiques importants i diferents. Activitats sobre les que s'assenten els fonaments del coneixement matemàtic les distintes cultures:
"Comptar, localitzar, mesurar, dibuixar, jugar i explicar". Bishop
"Els jocs que considerem d'una o altra forma matemàtics són els que depenen de la sort o aquells en els que les estrategies depenen de la lògica" Thomathematics. Marcia Asher
Els trencaclosques, les paradoxes, el memory, els jocs de cartes, d'apostes... impliquen activitats que potecialment són interessants des del punt de vista educatiu.
Encara que tal vegada a priori soles requerisca sort o lògica, poden implicar altres aspectes de l'activitat matemàtica. A més a més de les idees matemàtiques específiques que poden derivar-se d'ells, hi ha també altres idees matemàtiques més generals com les regles, els procediments, els plans, les estratègies, els models.
"Matemàticas recreativas". Ed. Graó
Quant és una paraula que es planteja i es contesta en totes les societats i pot referir-se a vestits, aliments, terreny, diners o temps. Les tècniques per a mesurar, amb tots els tipus d'unitats que impliquen, es fan més complexes quant més complexa és la societat de que es tracte. Alguns temes matemàtics que deriven de la mesura són l'ordre, la talla, les unitats, el sistema de mesura, la conversió d'unitats, la precisió, les quantitats, etc.
" Matemàticas recreativas". Ed. Graó
Activitats matemàtiques interactives
Els jocs numèrics estan indicats no sols per a facilitar una millor comprensió de les operacions i les seus propietats; també per a desenvolupar una major agilitat de càlcul mental, adquirir nous continguts, descobrir regularitats, treballar estrategies personals....
"Matemàticas recreativas". Ed. Graó
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.